Från arkivet 2004: Kalle Borgström – Poolskater
Kalle är en cool kille från Malmö som älskar när det rullar fort och svänger bra. Han kommer garanterat att bli en av Stapelbäddsparkens flitigaste besökare.

1. Namn, ålder?
Kalle Borgström och jag är 12 år.
2. Varför har du 60 mm Oj11 hjul?
Haha, vet ej rullar bra!
3. Varför började du åka skateboard?
Det började med rullor och skateboard, men rullor va inte lika ballt så jag sluta och börja skata i stället!
4. Hur ofta är du på Bryggeriet?
Det är olika ca 3-4 gånger per vecka
5. Favoritbräda?
Pitbox produkter ä klart!
6. Vilka brukar du skata med?
Oscar, Mila, Geo, Love, Jonte, Nando och flera
7. Bästa skatefilm?
Har inte sett så många, men ”Långt ner i böjen” e grymm!
8. Vad tycker du om Tony Hawk?
Han är väl grym, men jag gillar inte han.
9. Vilket är nästa trick du ska lära dig?
Kickflip (not). Kanske en riktig smith.
10. Hur känns det att få en ny betongpark till Malmö nästa år?
Över gött! Hoppas att det blir mycket bulor och någon fet pool!
11. Bästa skateboardminne?
Bryta armen va kul. Det bästa blir nog när Stapelbäddsparken är klar!
12. Vad ska du bli när du blir stor?
Vet ej .. nåt som har med skateboard att göra kanske filmare eller nåt sånt.
13. Avslutande ord?
Fatta att skate är livet!

